Willem, 10 jaar – Leercoaching Accelerated Learning

opsommingsteken_2 Referentie Willem, 10 jaar - Leercoaching Accelerated Learning opsommingsteken_2omgekeerd

Ik heb moeite met het leren van spellingsregels en uitzonderingen. Sinds ik met Anja met de Accelerated Learning technieken werk weet ik dat ik beelddenker ben en gebruik ik leerstijlen en werkvormen die bij mijn manier van leren passen. Het leren gaat beter en ik vind het ook veel leuker!

Ik had bijles spelling van Anja. Ik vind het moeilijk om spellingregels te leren en om alle uitzonderingen te onthouden. Toen we zijn gestart met Accelerated Learning leercoaching vond ik het fijn dat Anja eerst de leerstijltesten en slim leren (meervoudige intelligenties) test had afgenomen. Hieruit werd duidelijk dat ik vooral vanuit plaatjes/beelden leer (beelddenken) en door te doen en te ervaren. Dit vond ik wel handig om te weten en dat was ook wel herkenbaar.

Nu maak ik voortaan leerkaartjes en daarvan maak ik plaatjes in mijn hoofd (beelden). Zo kan ik de regels beter onthouden. En Anja heeft me ook verschillende manieren van slim leren laten gebruiken om rijtjes met woordjes (uitzonderingen) te leren. Dat lukt nu veel beter. De kluismethode vind ik echt heel fijn, daardoor leer ik veel beter. Dagelijks, elke dag van de week even 10 minuten de tijd nemen om wat ik geleerd heb nog even te herhalen.

Ik vind de 6 stappen van leren erg handig en ik snap nu ook waarom ze belangrijk zijn. Ze helpen bij het leren en maken het leren leuker . Ook mindmappen en werken met kleuren helpen mij om beter te leren, dat past bij mijn manier van leren. En door meerdere manieren van slim leren te combineren lukt het om meer te onthouden, tot wel 90%.


Wilt u dat uw kind (weer) in zijn kracht komt en lekker in zijn vel zit?

Kunt u hulp gebruiken van een betrokken, invoelende kindercoach

of zou mindful kinderyoga helpend kunnen zijn voor uw kind?

Neem dan contact op voor een gratis afspraak!

Comments are closed